Seminario de Investigación "Colleges and Upward Mobility in the US Over the Last Century"

El seminario destinado a docentes, investigadores, becarios y estudiantes interesados en la temática, se realizó el viernes 21 de mayo a las 12:30 horas por videoconferencia, con presentación a cargo de Santiago Pérez (UC Davis y NBER).

Santiago Pérez es Profesor en la Universidad de California (Davis, USA), investigador posdoctoral en el National Bureau of Economic Research (NBER) e investigador asociado en IZA Institute of Labor Economics. Es PhD en Economía (Stanford University), Master en Economía (UdeSA) y Licenciado en Economía (UBA). Se especializa en historia económica y microeconomía aplicada a temas de inmigración y movilidad social. Sus investigaciones han sido publicadas en revistas académicas como American Economic Review, Journal of Public Economics, The Journal of Economic History, entre otros. .

Abstract: Through a large-scale digitization of historical college registers, we construct a new dataset that allows us to compare the role of colleges in intergenerational mobility over the last 100 years. Despite a dramatic rise in access to college across all income groups (notably so for the bottom 20%), there has been no change in the share of students from the bottom 20% at elite private schools: Both today and in the past, children from the bottom 20% account for less than 5% of students in such schools. In contrast, there has been a substantial increase in access for the bottom 20% in elite public schools. Students from poorer backgrounds who attend elite schools, both private and public, have on average better outcomes today than in the past.

Autores: Ran Abramitzky (Stanford University y NBER), Jennifer Kowalski (Stanford University), Santiago Pérez (UC Davis y NBER), Joseph Price (Brigham Young University y NBER).

Organiza: Instituto de Investigaciones Económicas, Departamento de Economía y Revista Económica

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